Støttekontaktfunktion

Støttekontaktfunktion – relation er nøglen til forandring

WeCares kontaktforløb er udviklet med fokus på en individuel og håndholdt indsats, hvor vi gennem en anerkendende og relationsbåret kontakt styrker og sætter borgerens kompetencer og færdigheder i spil på nye og banebrydende måder. Hos WeCare møder borgeren kompetente og erfarne kontaktpersoner, der går ind i forløbet i hjemmet, i virksomheder, på uddannelsesinstitutioner og andre relevante steder. I situationer, hvor det kan være svært at fastholde en læreplads, job eller uddannelse hjælper vores kontaktpersoner med at finde den rette vej. Der kan også være tale om fx et brud med en kriminel omgangskreds, tage ansvar for eget liv og lære at stå på egne ben. WeCares erfarende kontaktpersoner er rollemodeller (det gode eksempel/bonus pater), som borgeren kan spejle sig i og derved bidrager til, at borgeren får et mere positivt og udviklende syn på sig selv og samfundet. Kontaktpersonen hjælper borgeren med at genfinde troen på sig selv, når det er svært at holde styr på økonomien, hårdt at passe en behandling og når det kræver mere energi end normalt at indgå i sociale sammenhænge, så kan en kontaktperson være den afgørende forskel. Vores næste skridt sammen er mod uddannelse, beskæftigelse, nye relationer og et stærkere billede af borgerens egne ønsker og muligheder.

Den korrekte løsning – første gang!

WeCare udarbejder sammen med forvaltningen/kommunens, borgeren og familien en individuel handleplan med udgangspunkt i de ressourcer og fokuspunkter, der skal arbejdes med. Eksempler på dette kan være støtte til at fastholde skoletilbud eller hjælp til jobsøgning/læreplads/EUG. Med udgangspunkt i handleplanen udarbejder vi en pakkeløsning, som er tilpasset den enkelte opgave.

Eksempler på priser for Kontaktpersonsordning

WeCare afgiver naturligvis pris på konkrete opgaver alt afhængigt af, hvilke behov/krav, der er nødvendige og stilles fra forvaltningen/kommunens side. I fælles forståelse udarbejder vi den løsning, som er mest essentiel ift. borgerens behov samt opgavens indhold og omfang. WeCare tilbyder støttekontaktordninger på både timebasis og i pakkeformer. Her findes et eksempel på, hvordan en støttekontaktpersonsordning kunne se ud. Kontakt os endelig, hvis I har særligt krævende opgaver til os eller ønsker et konkret tilbud.

Støttekontaktordning indeholder:

  • Kontaktetablering/vedligeholdelse
  • Beredskab efter aftale
  • Aktiviteter efter aftale (fysisk aktivitet, styrke/motionstræning, forlystelser som fx biograf, gokart, museer, friluftstur osv.)
  • Transport (til- og fra samvær, aktiviteter, skole, møder m.m. (Jylland))
  • Statusrapport hver 3. måned eller efter behov
  • Administration
  • Familiesamarbejde (løbende dialog og tæt samarbejde med familien/netværket)
  • Hjælp til jobsøgning/læreplads, EGU eller praktikplads.
  • Støtte til skoletilbud
  • Telefonisk-/ SMS-kontakt